Moa says

Läs artikeln här
 
Nu känner jag att jag bubblar över av ilska. Jag skäms över att leva bland dessa människor som uttalat sig i denna artikel. Det handlar alltså om att BR och något mer leksaksbolag har bytt roller på tjejer och killar i årets julklappskatalog, alltså, att killarna leker med dockor och fönar hår osv, medans tjejer springer runt med leksakspistoler och leker med bilar osv. Och vet ni hur mycket kritik de fått? Av vuxna människor ?! VART ÄR RESPEKTEN?! Det finns INGET som heter tjej eller kill leksaker. Det finns inget som heter tjej och kill färg. Det är dagens IDEAL som skapat skilldringarna! och jag har inte varit med om något så löjligt i hela mitt liv. Kritik kritik till de männsikor som sagt eller har fördommmar om denna katalog. För vet ni vad jag tycker? att det är det bästa som hänt! HUR kan det vara fel att en kille leker med dockor och en tjej med vapen?! Det är barn vi pratar om! Alla säger ju att det är så viktigt att barn får vara barn, det HÖR TILL att leka som barn, de ska ha rätt till att leka, och med vad de vill! Dockor,vapen, bilar, frisörtillbehör osv. Och våga inte kommentera på min blogg att det är " gay " För det finns inte  heller något som från början har hetat " men det är gay att göra si och så, eller ha den färgen, eller leka med den saken " Det är VI som kommit på dom idealen. Att killar måste klä sig i blått,grönt,svart,brunt och tjejer i rosa,rött,vitt,lila osv osv , att killar måste leka med vapen,bilar och annat, och att tjejer måste leka med dockor, frisörgrejer osv, det är det vi inbillat oss. sånt här gör mig riktigt riktigt riktigt arg och frustrerad. vart är världen påväg? please, låt mig veta om du också tycker lika eller är det bara jag som är ute och cyklar?!

Postat av: Annelie

Heja dig! Så bra skrivet! Kan bara instämma. Barn leker med vad som intresserar dem för tillfället och de leker sin omvärld. Det de ser mamma och pappa göra. Helt sjukt att vi då ska skuldbelägga eller begränsa 50% av lekutrymmet på grund av vilket kön de har :(

Svar: Sjukt är det !
hollstedts.blogg.se

2013-11-21 @ 20:13:00
Postat av: isabelle

håller med dig helt!!

2013-11-21 @ 21:12:26
URL: http://nattstad.se/julietteisabelle
Postat av: Ninni Brandt

Det du skriver är så himla rätt. De ändrade ju detta för att de har fått kritik om att det är för mycket ideal och att killar får leka med dockor och så. Men nu när det vänder på det får de kritik ändå för att det tydligen är fel helt plötsligt? Asså vad är det för fel??

Svar: allt är helt fucked up, tyvärr..
hollstedts.blogg.se

2013-11-21 @ 21:57:39
Postat av: Sofia

Helt rätt!

2013-11-22 @ 12:30:42



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Moa Hollstedt heter jag och är en glad och driven tjej på 18år som bor i en för liten stad i gulliga Värmland. Drömmer om New York, LA, framgång och mycket annat. I denna blogg får ni hänga med mig genom min vardag och mina intressen, så som mode, träning, fotografi och andra roliga saker!