we remember


Idag är det 12 år sedan.
Jag är en sådan person som väldigt lätt har medlidande för andra personer, när någon i min omgivning har problem eller mår dåligt, så lider jag med dom. Och idag var det faktiskt väldigt jobbigt att stiga upp ur sängen. Jag kan verkligen inte känna den smärtan som sitter inombords på de människor som förlorade nära och kära den dagen, men jag kan föreställa mig den. Och jag har sådan sjuk respekt för de brandmännen och de människor som var med och hjälpte till att rädda andra den dagen. Den 11 september är verkligen den jobbigaste dagen om året för mig. För jag känner sådant medlidande. Känns skönt att jag får gå och lägga mig nu. Vi får aldrig glömma vad som hände denna dag. Alla mina tankar har ägnats åt de sörjande idag.
god natt.

Postat av: no one u need to know

1600 personer dog under 9/11 och det var bara civila, men tänk även på det som händer i t.ex syrien... 1600 är inte ens i närheten av hur många civila personer som dött pga USA... Precis utanför syrien så står den amerikanska armén redo att attackera... En bataljons chef över den amerikanska armén har till och med skurit upp bröst korgen på en syriansk soldat och skurit ut levern och hjärtat och ätit upp det... det låter sjukt men det är sant... så sluta leva i det förflutna och ha istället medkänsla för dem som dör just nu

Svar: Såklart jag lider med det som hänt/händer nu med! Men 9/11 är något som berör mig väldigt mycket, såklart så är det lika synd om dom som drabbats i de sakerna du berättar om. Menade verkligen inte att bara ta fokus på det som hände i New York.
hollstedts.blogg.se

2013-09-13 @ 13:09:00



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Moa Hollstedt heter jag och är en glad och driven tjej på 18år som bor i en för liten stad i gulliga Värmland. Drömmer om New York, LA, framgång och mycket annat. I denna blogg får ni hänga med mig genom min vardag och mina intressen, så som mode, träning, fotografi och andra roliga saker!