hair care

Nedanför har ni mina tips om hur jag tycker man ska ta hand om sitt hår och även hur jag tar hand om mitt!
För det första så mår ditt hår bäst om du skippar att utsätta det för värme så oftta du kan! 
Jag har som regel att jag bara plattar mitt hår 2 gånger i veckan högst ( om det inte är nödfall nödfall, men det händer inte så ofta) sen är jag alldeles för lat för att platta mitt långa och tjocka hår varje dag!
Om du ska utsätta ditt hår för värme, använd då ett värmeskydd. Jag har ett jättebra som även luktar väldigt gott! 
Hår oljor är bra för ditt hår! Den från Gliss är mest för att få glans i håret om du kanske har tort hår? Sen är det även lite reparerande också! Den använder jag alltid efter att jag plattat mitt hår!
De andra två är riktiga hår oljor som jag fått från min frisör. Den ena är den populära Morocon Oil (stavning?) och den andra vet jag inte vad det är för sort, men bägge två ger bra näring till mitt hår!
Har du tort hår, så köp antagligen ett återfuktande shampoo eller en bra hårolja!
Och det viktigaste! När ditt hår är blött! 
Jag har denna borste som är gjord för att reda ut tovor och även kamma igenom håret utan att skada det när det är blött! För håret slits som mest när du ska borsta ut det efter du duschat. När det kommer till shampoonering så aplicera det endast i hårbotten, och balsam i topparna. Tvätta även håret så lite som möjligt, de kommer även bli mindre fett då efter ett tag. Och om håret är fett, använd ett torrshampoo och tvätta ur det dagen efter istället!
 
Lite tips från mig! Jag klipper mig 2 - 4 gånger om året och ser till att ta hand om mitt hår på ett bra sätt. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Moa Hollstedt heter jag och är en glad och driven tjej på 18år som bor i en för liten stad i gulliga Värmland. Drömmer om New York, LA, framgång och mycket annat. I denna blogg får ni hänga med mig genom min vardag och mina intressen, så som mode, träning, fotografi och andra roliga saker!