Learn to tell the truth

 
 
Tänk om, tänk om det vore som det var i pinocchio filmen. Att så fort du sa en lögn.. Växte din näsa? Skulle du klara av att ha det så? Jag själv tycker det skulle vara jättekul att se hur mycket folk faktiskt ljuger nu förtiden. Jag skulle iallafall fått mig ett riktigt gott skratt tror jag. Själv tror jag att jag faktiskt skulle ha en ganska lång näsa för jag är så sarkastisk hela tiden, dock så skulle den ju bli kort igen lika snabbt som den blev lång eftersom man oftast säger " jag skoja " efter, men skojar man alltid? 
Tror att väääldigt många använder sig av sarkasm för att säga sanningen samtidigt som man ljuger om det eftersom det är "sarkasm" 
 
Sen skulle det vara kul att se alla dom man vet ljuger, komma fram i dagsljuset! 
Dock så tycker jag att såkallade "vita lögner" kan vara okej ibland, oftast säger man ju dom utan att tänka på det, det gör iallfall jag ibland. Och nu kommer alla ba " omg så du ljuger hela tiden alltså " svar neej. Jag kan vara hemskt ärlig ibland. För det är det man kommer längst på, ärlighet. jag HATAR att ljuga, jag är en sådan person som får skuldkännslor över det minsta lilla!
 
Dock skulle det hela pinocchio livet bli ganska jobbigt efter ett tag. Eller ah, hemskt om man typ frågar sin pojkvän om han älskar än och sen så växer näsan på honom haha, shit alltså. Så det finns ju negativa saker med det också. Men som sagt, jag skulle få mig ett gott skratt.
 
Säg sanningen från början så slipper alla awkward explanations komma upp senare! 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Moa Hollstedt heter jag och är en glad och driven tjej på 18år som bor i en för liten stad i gulliga Värmland. Drömmer om New York, LA, framgång och mycket annat. I denna blogg får ni hänga med mig genom min vardag och mina intressen, så som mode, träning, fotografi och andra roliga saker!