Q/A

Hur får du motivationen till att börja träna efter du "lagt" av? Vad får dig att vilja fortsätta? :)
 
Skit bra fråga för det första! 
Som alla redan kanske vet, så gick jag i friidrott i 7år, men la av för ca 2,5 år sen. Då försvann de mesta av min motion i vardagen, förutom fram och tillbaka på cykel eller till fots från skolan. Och jag tränade väl på gymmet till och från de första 1,5 året. Gjorde det mest för att hålla igång. Dock så sov jag väldigt dåligt under den perioden, var trött och väldigt ofta sjuk. Alltså ni förstår inte huuur mycket jag var sjuk, var typ hemma varannan vecka från skolan. Vi förstod inte varför men nu när jag tänker på det så förstår jag. 
 
Jag var understimulerad, dels, och mitt imunförsvar hade nästan försvunnit. Min kropp var ju van vid att träna 4-5 gånger i veckan och sen bara la jag av! Helt ärligt vet jag inte varför jag började träna på gymmet ordentligt. Jag har ju tränat sen förra september tror jag? Och till en början gjorde jag helt fel. För jag åt alldeles för lite och fick inget resultat. Men nu har det börjat visats sig lite muskler på min kropp, vilket jag är sjukt glad över!
 
Jag har nog aldrig riktigt haft någon period då jag tvingat iväg mig till gymmet. Utan jag gör det för min skull. Det är en bra första tanke när man ska börja träna och försöka hitta motivationen någonstans, att du endast gör det för din skull. Jag har alltid haft väldigt spinkig kropp och jag har trivts med det. Men helt ärligt så tycker jag det är skit snyggt med muskler, så varför inte skaffa sig lite? 
 
Jag är välldigt såhär "töntig" när jag ska hitta motivation till att träna. Men något jag älskar är ju träningsbloggar, motivations bilder med texter på (har haft text om träning skrivet på min spegel ett tag som jag såg varje dag jag vaknade) och framför allt. MÅL. MÅL MÅL MÅL OCH ÅTER IGEN MÅL! Imorse när jag kom till skolan hade vi en föreläsning med en entreprenör( nu skrev jag säkert hel fel, men en egenföretagare är det jag försöker säga ) och det var den bästa föreläsningen jag varit på.
 
När du ska börja träna behöver du sätta upp mål för dig själv. Jag har mitt mål att ha den muskelmassan jag vill ha på min kropp, "klar" i juni, dock så kommer jag ju fortfarande träna eftersom det är något jag brinner för. 
 
Men som sagt, mål är det jätte viktigt att ni sätter upp när ni ska börja träna. Och det kommer ta tid, så ha tålamod, för när det sen börjar visa sig resultat, alltså den kännslan är obeskrivlig, och då kommer ni få ännu mer motivation!
 
Nu blev det ett väldigt långt svar. Men som sagt, jag hittar min motivation på internet, runt om kring mig(alltså peppande föräldrar,pojkvän, vänner osv) och jag hittar dom i mina mål. 
 
Träna är det bästa som finns! 
 
 
 

Postat av: Anonym

Tack så jättemycket! Jag ska försöka hitta olika mål nu som jag ska stäva efter! Jag har redan ett, kanske lite löjligt men.. Det är att passa bättre i en klänning! Det är första målet! Måste komma på mer mål annars kommer jag sluta när det målet är klart! Men tack återigen! Det hjälpte mig på vägen!!

Svar: Det är ett jättebra mål ! Lycka till och kika gärna in och berätta hur det går ! U go! Du kommer klara dig super! Kram
hollstedts.blogg.se

2014-03-05 @ 20:19:03



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Moa Hollstedt heter jag och är en glad och driven tjej på 18år som bor i en för liten stad i gulliga Värmland. Drömmer om New York, LA, framgång och mycket annat. I denna blogg får ni hänga med mig genom min vardag och mina intressen, så som mode, träning, fotografi och andra roliga saker!