Det är dags att hålla käften och växa upp

Alltså nu blir jag så fruktansvärt trött att jag måste få skriva av mig. Detta med att få ha en egen åsikt, tycka precis vad man vill om vad som helst, att få rösta på vilket parti man vill, UTAN ATT EN ÄNDA MÄNNISKA HAR NÅGOT MED DET ATT GÖRA! 
 
Jag var inne på Blondinbellas blogg, och som ni vet har hon flera utalanden som inte alla håller med om. Jag tänker inte ta upp mina åsikter om vad jag tycker om det hon skriver, för hon får tycka precis vad hon vill, vissa håller med, andra inte. Men jag såg ett inlägg på hennes blogg där hon fick massa elaka svar på twitter ang en sak. Man skäms ju, hur kan vuxna människor sitta och kränka henne för hon "tycker fel" och säga att hon inte har något IQ och att de hoppas att hennes unge inte blir som hon när han växer upp, vart sitter felet? Vart är de det inte klickar någonstans? Något måste vara fel på dessa människor. 
 
Och nu kommer jag få jättemycket kritik för nu ska jag dra upp en känslig fråga. Nämligen kära Sverige Demokraterna. Stackars Jimmie har inte fått tala om sin politik ordentligt i städerna för det ska vara massa människor som inte kan hålla käften för de inte vill höra på hans drabbel. Jag vill inte heller lyssna på honom, MEN HAN FÅR TYCKA VAD HAN VILL. Och det får ni med! Men inte står han och skriker som en unge när du ska prata eller framföra vad du tycker. Gå inte dit istället, så slipper du höra på vad han har att säga, det är inte demokrati om inte alla får vara med och säga sitt. INGEN ska vara utesluten. nog om det. SD är dumma i huvudet, så tycker jag, men inte skulle jag ställa mig och skrika när han ska prata, för vet ni vad?! DET GÖR INTE SAKEN BÄTTRE! Jimmie kommer inte sluta med sin politik och inte SD heller för att folket inte låter dem tala, de kommer hitta något annat sätt att framföra sin politik, jag vet, det suger. Men så är det. punkt slut.
Om jag fick bestämma skulle SD såklart inte få vara med, men då som sagt är det inte rättvist. 
 
Tillbaka till Blondinbella, i love her! Älskar personer som har åsikter om saker som kanske väcker andra personers uppmärksamhet, men seriöst, det med att slå tillbaka och säga att det är fel att tycka som hon gör eller att det är dumt, lägg ner bara. Alla får tycka vad dom vill, för alla behöver inte hålla med. Alla har en egen åsikt, men respektera det då, att alla tycker inte som du och det kommer de aldrig göra heller. 
 
 
Och speciellt till er vuxna som skriver idiotiska saker till Blondinbella som i detta exempel, eller utalar er idiotiskt på internet, håll käften och väx upp. Ni klagar på att ungdomar inte kan sköta sig på internet när vissa av de vuxna personerna är värre. 
 
 
Låt hatet flöda, men jag har en egen åsikt, precis som Blondinbella och Jimmie Åkersson. Like it or not.
 
update: här är blogginlägget Blondinbella skrev 

Postat av: V I L M A L A ♔

Jag håller med dig! Man ska absolut få ha sina egna åsikter, det är en av våra mänskliga rättigheter.. Men tror blondinbella vill att man ska reagera, därför hon skriver :/

Svar: Så kan det absolut vara, det du säger om blondinbella, såklart hon vill att folk ska reagera men jag tror inte hon tycker det är okej med de svaren hon får tillbaka ändå, men förstår vad du menar!
hollstedts.blogg.se

2014-05-15 @ 17:10:26
URL: http://vilmala.blo.gg/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Moa Hollstedt heter jag och är en glad och driven tjej på 18år som bor i en för liten stad i gulliga Värmland. Drömmer om New York, LA, framgång och mycket annat. I denna blogg får ni hänga med mig genom min vardag och mina intressen, så som mode, träning, fotografi och andra roliga saker!