Zara Larsson

 
 
Okej, jag har verkligen velat skriva detta inlägg så himla länge, men jag har väntat tills jag funnit tid för det eftersom det finns en del att säga om denna fantastiska tjej, Zara Larsson. 
 

Som de flesta kanske vet så är Zara känd för sin musik och även sina starka åsikter runt (enligt väldigt många men inte mig) ett känsligt ämne, feminism. Jag vet inte riktigt vart jag ska börja, för hela jag exploderar av ilska, ilska över att Zara behandlas som ett fucking objekt. Jag blir spyfärdig när jag läser igenom kommentarer på en del av Zaras foton på Instagram. Och vad är det för fuckade folk(framför allt killar) som sitter och skriver som dom gör? Något har slått slint i huvudet på dessa människor. Och folk som drar kommentarer som " det är så otändande att vara feminist Zara, jag som tyckte du var het". Alltså hallå?! Det kan inte bara vara jag som reagerar på sånt?! Alltså ni som sitter bakom skärmarna och skriver sånna saker(till vem som helst men nu är det denna tjej vi pratar om) ni är ju dumma i huvudet på RIKTIGT.  
 
En het konversation startades också för någon vecka sen när någon som inte hade något bättre för sig än att leta upp en bild (119 veckor gammal vill jag också påpeka) där zara skriver att det är synd om tjejer som lägger ut BH-bilder för att få uppmärksamhet. 119 veckor efter det lägger Zara ut en bild på sig själv i en BH, och det blir en våg av elaka och påtryckande kommentarer om att hon minsan är lika dålig som de tjejer som gör på det viset. ÄVEN om hon förklarar sig och säger att det var en PERSONLIG peak till en tjej hon inte tyckte om då (som dessutom hennes pojkvän varit otrogen med, tror också jag faktiskt skulle tänka snabbt och vara förbannat irriterad) och även om hon förklarar sig, så sitter alla med ögonbindel för ögonen och ignorerar detta för att kunna fortsätta trycka på med fler kommentarer. Alltså seriöst, where is your humanity?! Hon är inte perfekt , INGEN är perfekt. Och dom omständigheterna hon lever i (kändisskap där det mesta i ditt liv delas med andra okända personer) så är en sak som denna svår att hantera tror jag. Jag som "privat person" skulle bli helt förstörd, jag skulle inte vilja vara i Zaras skor en ända dag, jag skulle inte klara det, och det tror jag inte de flesta av er heller skulle göra. Ett snesteg och flera hundra tusen är på dig. Skärpning. Och något som är ännu äckligare är personer som stör sig på att Zara säger att kvinnans kropp inte är till för att tillfredställa män, men är ni seriösa? 
 
Zara är en ung stark kvinna med skinn på näsan, vilket verkar störa många. Men please, ägna din tid till att ta tag i ditt EGNA liv istället för att tala om för henne vad hon gör fel och rätt. Hur skulle du må om du flera gånger om dagen fick höra hur misslyckad du är av okända personer du aldrig mött? Inte så bra antar jag? 
 
Alla behöver chill the fuck down när det kommer till Zara. Och jag bara ÄLSKAR att hon är feminist, och folk som säger att det är oatraktivt, dra en påse över ditt huvud för du blir 1000 gånger så oatraktiv. Det är inte många som skulle våga stå upp för vad dom tycker och tänker om Zara om de skulle möta henne i verkligheten, eftersom de flesta som skriver massa dumt, oftast är avundsjuka, osäkra personer. 
 
Zara är förbannat snygg, har talang, är framgångsrik och i sina bästa år. u jelous much? 
 
Zara förtjänar applåder för hon är som hon är! Hon kommer alltid vara en stor förebild, för att hon går sin egna väg och inte bryr sig om vad andra tycker. Fler borde vara som henne. 
 
Alla idiotiska kommentarer på detta inlägg kommer tas bort men innan det kommer ip-adressen spåras så jag får reda på vilka svin det är som håller på. Anonymt är fegt.
 
som sagt, en stor applåd för Zara Larsson. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Moa Hollstedt heter jag och är en glad och driven tjej på 18år som bor i en för liten stad i gulliga Värmland. Drömmer om New York, LA, framgång och mycket annat. I denna blogg får ni hänga med mig genom min vardag och mina intressen, så som mode, träning, fotografi och andra roliga saker!